HomeInfraestructuresEl Govern promou entre les empreses del territori la futura estació ferroviària...

El Govern promou entre les empreses del territori la futura estació ferroviària de mercaderies

El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell, va presidir la setmana passada una reunió amb una quinzena de representants de la Cambra de Comerç de Tortosa i empreses del territori, per a generar expectatives positives al voltant de la futura terminal intermodal ferroviària de mercaderies que el Govern impulsa al polígon Catalunya Sud, on Kronospan condiciona el seu creixement a la possibilitat de disposar d’un ramal ferroviari. Si bé es va anunciar l’inici de la seua elaboració fa un any, encara no es disposa de l’estudi informatiu —amb propostes concretes d’ubicació de l’equipament— ni de l’avaluació d’impacte ambiental, però el Govern vol reimpulsar el projecte com una de les quatre estacions ferroviàries que preveu el Pla estratègic de terminals de Catalunya.

A les comarques ebrenques no hi ha empreses que treballen amb el tren com a mitjà de transport de les seues matèries primeres o el seu producte, i Kronospan i l’ampliació en marxa del polígon Catalunya Sud, fins a les 675 hectàrees als termes municipals de Tortosa i l’Aldea, pot suposar un punt d’inflexió, com reconeix Castor Gonell, que apel·la a la col·laboració públicoprivada entre la pública Cimalsa —empresa de la Generalitat encarregada de la promoció, el desenvolupament i la gestió d’infraestructures i centrals per al transport de mercaderies—- i els operadors logístics i empreses privades de diferents sectors. “Les nostres empreses, algunes de les quals exporten producte i importen matèria primera, treballen amb camions per carretera, i volem que comencen a preveure la possibilitat d’usar el tren per al llarg recorregut”, argumenta Castor Gonell en declaracions recollides per Canal Terres de l’Ebre.

A més a més, el delegat recorda que les directives europees cada vegada seran més restrictives amb les emissions de CO2 i en este sentit el ferrocarril és el mitjà més sostenible. “Pot ser un abans i un després a nivell de transport logístic, creixement i prosperitat per a les Terres de l’Ebre”, proclama el cap de la Delegació del Govern a l’Ebre. El projecte també afavorirà i establirà la connexió amb els ports de Tarragona i Barcelona, que participarien de la gestió de la terminal ferroviària.

L’impuls a l’estació intermodal avança en paral·lel a la redacció del Pla director urbanístic d’activitat econòmica (PDUAE) del polígon Catalunya Sud, que ha d’ordenar tot l’àmbit. Se’n preveu l’aprovació urbanística inicial per a este 2026 i s’espera que siga un reclam tant per a empreses vinculades a l’activitat del gegant Kronospan com per a altres. La mitat de les 675 hectàrees se destinaran a empreses i activitat econòmica. La resta seran per a zones verdes i equipaments. El polígon i l’estació intermodal han de ser “una solució de futur, no només per al que tenim ara [Kronospan]”, constata Gonell. Segons l’estudi de demanda elaborat per Cimalsa, el transport ferroviari cap als ports de Tarragona i Barcelona de contenidors de plafons —Kronospan— i embalatges —Jabil és una altra de les grans firmes del Catalunya Sud— però també d’oli d’oliva i arròs, se prefiguren com les principals demandes potencials de la futura estació intermodal del polígon Catalunya Sud.

O.M.J
O.M.J
Periodista
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies